torsdag 6 juli 2017

Tips: Att ta med på sydejt

När man ska sy nån annasnstans än hemma finns det mycket som man kan behöva ha med sig och som det är surt att ha glömt hemma.

Nedan kommer en lista på allt som jag anser kan vara bra att ha med, naturligtvis beroende på vart och vad man ska sy. Skriver alltid ut listan och sen stryker eller bockar jag för varteftersom.

 Komplett packning gör att man kan massproducera färdiga plagg istället för att behöva sy klart lite här o var en annan dag,

Att ta med på sy-dej

Symaskin:

  •  Overlock
  • Coverstitch
  • Bandkantare
  • Hushållsmaskin
  • Sladdar/Pedaler
  • Extra nålar
  • Extra pressarfötter
  • Instruktionsbok
  • Skarvsladd
Material
  • Tyg
  • Utskurna plagg
  •  Mudd/interlock
  • Kantband
  • Matchande tråd
  • Tryckknappar och tång
  • Knappar/dragkedja
  • Viselin/vilesofix
  • Spillbitar att provsy på
Sybehör
  • Sprättare
  • Måttband
  • Piffikus
  • Sax
  • Rullkniv
  • Pincett
  • Linjal
  • Skärmatta
  • Tejp
  • Namn-lappar
  • Storlekslappar
  • Knappnålar
  • Limpenna
  • Krita/penna
  • Byggplast/Mönsterpapper samt penna & sax
  • Mönster
  • Strykjärn
Övrigt
  • Telefon/telefonnummer
  • Telefonladdare
  • Vägbeskrivning/Adress 
  • Nyckel/Kod
  •  Dryck/Mat/Mellanmål
  • Plåster
  • Inneskor/Varma sockar
Oftast är det en bit att gå från parkeringen till lokalen smat att jag är rädd om mina maskiner. Jag packar mina maskiner och tillbehör i stora plastlådor. Babylockmaskinerna är små så de får plats två i en låda

Sen har jag ern "Pirre" - säck-kärra som jag har lagt en sittunderlag på för att lådan inte ska glida.

Ett till underlag/yogamatta emellan 
och sedan nästa låda. Spänner fast allt med gummiband

Och sedan ett tvärsöver ifall något av de andra släpper, livsfarligt att bli träffad av dem






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar