torsdag 8 juni 2017

Kjol och fler klänningar till mig

När det blev så kallt så ville jag ha en lite längre kjol. 
Testade ett mönster i boken Sew many dresses sew little time. Tog 6-panel skirt och sydde den i trikå. Fick ta in den en del i sidorna och så har jag stickat ned alla sömmarna med covern för ett platt/snyggt resultat. Den är sydd i svart enfärgad trikå och jag sydde på en bred mudd i samma tyg. 
 

Gillar ju verkligen mönstret Sunday morning dress från Sewing Heart Design. Denna har jag gjort en djupare urringning på samt ringat ur ärmhålen för att smalna av axelbanden. Tyget är Lace i duvblått från Tyglycka. 

I halsen gjorde jag en liten detalj. En bit trikå med rullfåll är fastsydd under kantbandet.  
 

Gjorde en Sunday morning dress i ett mysigt grönt tyg från Jonic textil. Denna är mer urringad än mönstret, jag valde de korta ärmarna och sen är kjolen lite vidare och därmed rynkad framtill. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar