tisdag 30 maj 2017

Nya klänningar till mig

Älskar mönstren från Sewing Heart Design. Jag köper dem på etsy men de finns även hos Tyglycka. Tips: för att klänningen ska hänga till sig oh dör att slipp stryka så blöter jag ned dem med tvättmaskinens sköljprogram och så får de torka på galge

Denna är ytterligare en Sunday Morning Dress. Sydde den i gammelrosa tyg köpt på Jonic textil. 
Jag valde båthalsringning, kort ärm, fickor och slät kjol, älskar den redan ❤️
 

Köpte sprillans nya mönstret Summer Mixi Maxi. Sydde en klänning med hög/bred överdel (ärmlös båthalsringning), låg midja och slät knälång kjol. Tyckte midjan hamnade lite för långt ned och att det bubblade sig i svanken. Vek ihop klänningen på mitten och sydde två varv med overlocken och kortade därmed av sen. På ryggen sydde jag så att jag tog kort mer mitt på så att det blev korrigerat för svanken. Sitter nu perfekt i ryggen men kjolen är fortfarande lite för lång. 
 


Sydde ytterligare en Autumn Peplum Spinoff. Är inte helt nöjd med den modellen på mig. Ska fundera på om jag ska sy om den. 
Valde att föra större urringning än mönstret, kort ärm och knälång kjol. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar