måndag 19 maj 2014

Pyjamaser i storlek 56 och 44

Vi börjar med en beställd pyjamas i storlek 56. Det prickiga tyget är från Liandlo. Detta är andra gången jag sydpå en dragkedja och resultatet blev helt ok.

Jag försöker göra slut på en del småbitar som jag har ligger. Först är en pyjamas i storlek 56 som är till salu. Tyget är blått med igelkottar, kantband och muddar är bruna. Detta var första försöket med dragkedja och eftersom mudden drog ihop pyjamasen lite fram så lät jag pressarfotstrycket vara lite högre för att dra ut tyget lite, vilket blev jättelyckat.

En annan stuvbit var det fina tyget från lillestoff med tvättbjörnar. Tyget räckte bara till framsida och ärmar så baksidan är ett randigt tyg, också detta är från lillestoff. Jag har ingen dragkedja som passar så det är inte helt klar. 

En annan stuvbit är det färgglada tyget med Älvor från Liandlo. Bodyn är i storlek 44, kantad med gul mudd från JNY och rosa tryckknappar från 3exter. 

Det lila tyget med höstar på är också från Liandlo. Pyjamasen i storlek 44, kantad med cerise mudd från stoff och stil och cerise tryckknappar från 3exter.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar