torsdag 13 februari 2014

Pyjamaser till dottern

För att få köpa nya tyger måste man som Bang sy upp de gamla också. Avsydde några sommarpyjamaser i storlek 104. De va lite större än jag trodde så de får nog vänta till nästa år. Mönstret till tröjan är mitt vanliga som jag har förstorat och detsamma gäller muddbyxorna. 


Först ut är linne och korta muddbyxor i gula får matchat med cerise mudd. Tyget räckte tyvärr inte till ärmar utan det fick bli ärmlöst. 

Tyget med hästar på kommer från Liandlo och den mörka cerisa mudden från Stoff och stil.

Scootertyget har legat länge på hyllan då trycket va större än jag tänkte mig när jag köpte det. Den matchande mudden är en stuv som jag fått och den va nog i tjockaste laget, får se om jag kantar om tröjan senare. 

Jag försöker alltid tänka på att mönsterpassa men här lyckades jag bättre än förväntat, både fram o bak :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar